Wychowanie Fizyczne 15.05 klasa IV-V (M Teams)

Temat: Kształtujemy nawyk prawidłowej postawy ciała.
Łączenie MT.

Zapoznajcie się z filmikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=aHquesCMEV8

Krok 1. ODDYCHANIE

W pierwszym kroku zaczynamy od podstawowej czynności dnia, czyli oddychania. Tutaj najistotniejsza jest samoświadomość wszystkich naszych części ciała, których będziemy używać zarówno do siadania, jak i do stania.  Oddychaj głęboko – w ten sposób dotlenimy cały organizm. Następnie powtórzmy to kilka razy, tak aby klatka piersiowa oraz ramiona mogły swobodnie unosić się ku górze. Dzięki unoszeniu się i opadaniu ramion poprawimy funkcjonowanie mięśni pleców, brzucha jak również zrelaksujemy się.

Krok 2. SIEDŹ I STÓJ W PRAWIDŁOWY SPOSÓB

W zależności od sytuacji i pozycji, w której akurat się znajdujemy, zawsze powinniśmy pamiętać o właściwej dla naszego kręgosłupa pozycji. Ze względu na to, że napięcie gromadzi się głównie w szyi i plecach w konsekwencji ramiona wysuwają się w przód i w górę,
a tym samym sylwetka garbi się.

Aby tego uniknąć siedząc na krześle barki powinny być rozluźnione, skierowane w dół i lekko cofnięte do tyłu. Kręgosłup powinien być zrelaksowany i usytuowany w kształt litery J, a nie zgarbiony, jak litera C. Podudzia trzymajmy równolegle do podłoża oraz unikajmy zakładania nogi na nogę.

Natomiast kiedy stoimy utrzymujmy ramiona na tym samym poziomie, nie unośmy ich
w kierunku uszu, brzuch trzymajmy wciągnięty, a stopy lekko rozstawione. Dzięki temu zachowamy prawidłową postawę ciała oraz atrakcyjny wygląd, nasz krok będzie sprężysty,
a ruchy płynne.

Krok 3. NAPNIJ SWÓJ BRZUCH

Kolejnym krokiem w drodze do utrzymania prawidłowej pozycji ciała jest napięcie mięśni brzucha. Napinając mięśnie brzucha poczujemy jak pracują. Musimy wystarczająco wciągnąć brzuch, tak by wyraźnie poczuć wsparcie odpowiednich mięśni w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała. Pamiętajmy, że nie musimy wciągać brzucha do utraty tchu – wystarczy, że wciągniemy go do momentu aż poczujemy, że pracuje.

Krok 4. UTRZYMAJ BIODRA W LINI RAMION

Ponieważ plecy mają dwa naturalne wygięcia – jedno na górze, a drugie na dole, nasze biodra znajdują się na dole drugiego wygięcia. Powinniśmy postarać się, aby ramiona pozostawały
w tej samej linii co nasza miednica.

Krok 5. KONTROLUJ SWOJĄ POSTAWĘ

Pamiętajmy o nieustannym kontrolowaniu swojej postawy. Kiedy już wejdzie nam to w zdrowy nawyk szybko zorientujemy się, że przybrana nieprawidłowa postawa ciała jest wygodniejsza tylko na krótką chwilę. Powinniśmy mieć świadomość tego co robimy źle i ćwiczyć np. przed lustrem. Przyjrzyjmy się swojemu ciału w domu, a nawet w lustrzanych witrynach sklepowych, by upewnić się, że utrzymujemy prawidłową postawę ciała.

Dodaj do zakładek Link.

Możliwość komentowania została wyłączona.

  • Memory